perjantai 12. helmikuuta 2016

Kropan kevätsiivous!



Vaikka räntää valuu alas taivaan täydeltä, on mulla kevät! Päätin tämän kevään kunniaksi tarttua talven aikana mukaan kertyneen romun siivoukseen. Tällä kertaa ei kuitenkaan kämpän nurkissa pölise vaan mun nahkani sisäpuolella. Eilen aloitin kevätsiivon puhdistamalla suolen elämäni ensimmäistä kertaa. Operaatio ei todellakaan mennyt minkään käsikirjoituksen mukaan! Siispä en aio kertoa siitä sen enempää. No nyt elän siinä uskossa, että mun pitkä sisäelimeni köllöttää sisälläni puhtoisena ja kaipaa käsittelyynsä vain puhdasta ravintoa. 

Elämäni eka vihersmoothie -eikä ollut edes kovin pahaa! :D


Olen addiktoitunut Läkerol-salmiakkipastillien mussuttaja. Käytän makeutusaineita, nestemäistä Hermesetasta ja Steviaa. Jo pidemmän aikaa olen lukenut kuinka hirveitä myrkkyjä makeutusaineet ovat, mutta makeanhimoon on jotain pitänyt keksiä. Jo jonkun aikaa olen korvannut onnekseni osan makeutuksesta hunajalla. Tästä lähtien tuo mehiläisten tuottama makea tahna ja muut luonnolliset makeuttajat korvaavat keinotekoiset aspartaamit, sukraloosit ja sakkariinit minun ruokavaliossani. Tämän kevätsiivoukseni aikana aion opettaa kroppani nauttimaan puhtaasta, luonnonmukaisesta ravinnosta. Sisuskaluja hellivän ruokavalion tavoitteena on saada kuonat ja myrkyt sekä liiat rasvat pois kehosta. Mielenkiinnon vuoksi ajattelin vältellä myös maito- ja viljatuotteita, sillä uskon niiden turvottavaan vaikutukseen. Maitotuotteet yhdistettynä pastilleihin ovat saaneet monet kerrat melkoiset zembalot aikaan suoleni päässä! 

Ihanan lämmittävää ja tulista porkkana-inkiväärikeittoa, slurpsis!


 Iltaisin olen etsinyt kiinnostavia smoothie-, keitto-, kasvisruoka- ja salaattireseptejä. Ensimmäiset neljä päivää aion vetää smoothieiden ja keittojen turvin. Viikonloppuun on hyvä sijoittaa kevyen ruokavalion päivät. Maanantai on aina viikon pahin, joten jos jo hapottaa niin eipä päivä varmaan parempi olisi muutenkaan. Nestemäisempien päivien jälkeen palaan pureskeltavaan ruokaan suolen puhtautta vaalien.
 
Jännityksellä odotan mitä uusi ravinto tuo tullessaan. Odotan freesimpää oloa ja ulkomuotoa eikä poiskaranneet kilotkaan ole pahitteeksi. Haluan juosta raikkaana ja kevyenä kesään! Wohou! Voin päivittää fiiliksiä ja kokemuksia muutoksesta. 


Kuva: http://www.rantapallo.fi/matkailu/matkailu-suomeen-lisaantyi-viime-kesana/


Rakkautta, sydämiä ja lämpimiä tunteita ystävänpäivän viikonloppuun! <3

Terkuin; Jenny


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)